onsdag 22 maj 2013

En av de lättare dagarna

Har dåligt samvete för att jag har klagat så mycket på senaste. Egentligen är jag en riktig gnällspik. Det är oerhört vad en förkylning och brist på sömn kan göra med en. Men det är också oerhört vad lite mer sömn och tillfrisknande kan göra!
Vi har sovit gott i natt och slappat hela förmiddagen. Miriam sov i vagnen flera timmar. Nu gäller det bara att fundera ut vad vi ska hitta på i eftermiddag. Resten av dagen är ett oskrivet blad. Det gäller att se möjligheterna! Och försöka använda fantasin.

Hmm. Det regnar inte. Vagnpromenad?
Det får bli nåt sånt tror jag. Är rätt fikasugen också, och vi har farligt nära till Danske kungens konditori. Det låter bättre ju mer jag funderar på det...

1 kommentar:

  1. Du är verkligen inte ensam om att känna att första tiden inte är ett paradis. Jag träffade en gammal klasskompis i dag som ska bli pappa i september. Jag sa till honom att jag tyckte det var kul att vara förälder, men att det blir roligare ju större hon blir så att man kan leka. Han sa att hans syrra hade sagt att första tiden var "ett helvete". Haha, det finns ju varianter på hur illa det är och hur mycket man försöker att inte klaga, men av allt jag har hört att döma är det många som inte tycker att livet är jättekul den första tiden. Grattis till dem som upplever typ sitt livs bästa tid då och bara äääälskar allt med småbebislivet, men jag är inte en av dem :)

    Jag ringde dig för typ hundra år sedan och ville höra allt om förlossningen, men hej vad tiden går :) Hoppas vi hörs snart! Kram

    SvaraRadera