tisdag 14 maj 2013

Livet går vidare

Trots mjölkstockning (igen!), trots sjuk man och sjukt barn. De två senaste dagarna har inte direkt varit top notch, dag ett låg jag i sjuksängen och dag två (igår) blev Miriam dunderförkyld. Lite feber hade hon igår, vilket gjorde att 1177 tyckte att vi skulle söka vård med henne. Så igårkväll var den nervösaste och värsta kvällen på länge. Är stolt att jag inte grät på hela dagen, eftersom klumpen i halsen tryckte på från och till. Vi fick åka hem igen efter läkarbedömningen. Men oj, så jobbigt. Hon låter ju så fruktansvärt ynklig när hon gråter och rösten skär sig p.g.a. hesheten och rosslet. Hon är ju så liten. Jag vet; det är förmodligen väldigt vanligt att bebisar blir förkylda och det är säkert oftast ingen fara, men för oss var det första gången vårt första barn blev sjukt. Så fort hon harklar sig flyger vi på henne och studerar hur hon andas. Haha. Huvvaligen!

Men, som sagt: livet går vidare. Natten har gått bra och idag hoppas vi på bättring.

2 kommentarer:

  1. Hej Hanna! Vi har dragit ihop en grupp på Facebook eftersom det är i år det är tio år sen vi gick ut 9an! Har du ngn mail eller så, så du kan hänga med på när det blir och om du vill vara med? :) Kram på dig och grattis så himla mycket till dottern eran! /Alex

    SvaraRadera
  2. Men hej! Ja jag är gärna med, säg till när det blir! Det är ju inte säkert att jag kan komma förstås, beroende på om jag är uppe eller inte! men mejla mig på hanna.larsson87@gmail.com så får vi se. :) Ha det bra, kramar!

    SvaraRadera