måndag 24 juni 2013

Nu börjar allvaret

I nästan tre och en halv månad har vi haft lyxen att vara hemma båda två större delen av veckan. Jonas har bara jobbat onsdagar, torsdagar och fredagar, och jag har bara behövt "fylla" tre dagar ensam med Miriam.
Idag har Jonas åkt till jobbet i sin första hela arbetsvecka. I juli kommer han att jobba hela veckor, även de flesta lördagar (bara 10-14, men ändå). I augusti får han semester.

Är lite nervös, men jag tror nog att det kommer flyta på bra. I början var jag rätt så trött på fredagarna, men nu på det senaste har det gått jättebra att vara med henne. Har haft saker för mig. Det blir lite långsamt att bara vara hemma än så länge, Miriam kräver väldigt mycket tid vilket gör att man inte får gjort något som man i vanliga fall ser som meningsfulla sysslor. Detta kan lätt leda till frustration och trötthet. Försöker därför att tänka ungefär såhär: Det är inte varje dag Miriam är såhär liten; hon växer. Istället för att jobba får jag ha detta som jobb; att tillbringa tid med henne hela dagarna. Det är annat det, än att lägga om sår och dela dosetter. Jag skulle alla gånger välja den tillvaro som jag har just nu.

För nog är det ändå himla mysigt att ligga bredvid och hålla henne i handen innan hon ska sova middag. Se hur hon kämpar mot sömnen, hur ögonen faller ihop gång på gång men hur hon envist lyckas spärra upp dom och titta på händerna framför ansiktet igen, enormt fokuserad. Tills hon slutligen kapitulerar med en stor suck och somnar. Med armarna rakt upp i luften. Det är min tjej det.

Nä, det här kommer nog gå väldigt bra. Som en dans, när jag tänker efter. Hoppas bara nätterna blir (fortsatt) bra, så kommer livet fortsätta att leka på dagarna.

Är du i Boråstrakten i juli och vill dejta mig och Miriam någon dag, hör gärna av dig! Vi är öppna för förslag. ;-D

1 kommentar:

  1. Du kommer klara den här tiden galant, den också. Njut av de bra stunderna, och lämna hemmafixet till senare. Hade du jobbat så hade ju ingen tvättat eller dammsugit under tiden. ;)

    SvaraRadera