lördag 13 juli 2013

Hemma igen

Jag och Miriam stannade extra länge och då blev jag extra hemmig. Som i mammig, fast... äh, för långsökt. Jag längtar hem! Till familj och vänner i Pite. Har inte motsvarande här. Tyvärr tyvärr... folk här vet tydligen inte vad de missar! ;) Nej, men seriöst. Vänner som har tid och engagemang, som man kan dela vardagen med (lite oftare än en gång varannan månad osv.). Systrar och broder, som är just Syskon. De är trots allt ändå oersättliga. Både syskon och vänner på samma gång. Det gäller ju även de syskon som jag har inte genom blodsband, utan syskon i Jesus. Kristusgemenskapen, vilken jag också saknar här. Samtalen på djupet, som här är nästintill obefintliga. Vilket, som jag är medveten om, också har att göra med att jag är kass på att ta initiativ själv.

Ska det vara så himla svårt.

Miriam. För henne är ingenting svårt! Nu kan hon vända sig både från mage till rygg och tvärtom. Idag sög hon på ett päron för första gången och blev arg när jag tog det ifrån henne. Hon har även spelat piano idag för första gången. Det firar vi hennes 4-månaders-dag med, som infaller just idag. Miriam firar också genom att somna själv i sängen, inget bärande alltså. Det tar sin tid att varva ner men det är mödan värt, tycker ryggarna.

1 kommentar:

  1. Har varit så skoj att ha er här! Heja Miriam, både till utvecklingen och somnandet! Och hej föräldrar, som är så pass uthålliga! Kraam

    SvaraRadera