onsdag 16 oktober 2013

Viktiga funderingar?

Är det viktigt att må bra?
Svar ja.

Är det viktigt att ha ett socialt liv?
Svar ja.

Är det viktigt att ha lite kul?
Svar ja. Inte alltid men åtminstone då och då.

Är det viktigt att ha facebook?
------

Jag går i tankar om att sätta igång mitt konto på facebook igen. Anledningen till detta är att jag efter att ha gått med i mammagruppen (på facebook) genom Jonas konto tillbringar en del tid med att scrolla och kolla feeden. Det är lite roligt att se och läsa hur andra personer har det, speciellt eftersom jag umgås mycket med en väldigt liten person just nu, som inte ger så mycket social samvaro på det sättet. Å andra sidan träffar jag rätt mycket folk ändå.
Det känns helt enkelt löjligt att vara inne på Jonas sida. Istället skulle jag kunna använda min egen, där mina kontakter är mer relevanta för mig och jag faktiskt kan skriva saker. Jag var precis på vippen att helt sonika sätta igång kontot igen, när jag insåg att jag kanske borde fundera lite.

Det går väldigt mycket tid till något som inte är särskilt upplyftande, inspirerande eller utvecklande.
Det dryga år som jag varit ifrån fejjan har jag nog egentligen mått väldigt bra. Egentligen mår jag bäst av att inte vara där och läsa om alla vänners perfekta vardag och snygga bilder. Vem mår egentligen bra i själen av facebook? Vem får bättre självförtroende? Vem åstadkommer meningsfulla aktiviteter? Om denne någon finns, skulle jag gärna vilja lära känna hen.

Men ändå, tänker den sida av Hanna som gärna, gärna vill kunna sitta och scrolla och kolla hela dagarna. Jag kan ju ha lättare kontakt med folk både här och där. Osv osv.
Man ska ju leva i världen, men inte av den. Hur sjutton gör man det på facebook? Är det överhuvudtaget möjligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar