tisdag 12 november 2013

Ungefär som att göra slut med sin pojkvän

Ungefär så känns det när lilla flickan bevisligen inte behöver sin moder längre. Inte för att amma på natten i alla fall.

Ja, för er som inte har hört de rykande heta nyheterna; när jag sov borta i helgen så hade Miriam och hennes pappa sovit hela natten. Till saken hör att hon tidigare har ammat var tredje timma, och om hon inte fått det så har hon skrikit och hyperventilerat.

Men det verkar gå hejdundrande fint att sova när pappsen ligger bredvid. Helst inget spår av mamma alls, då sover vi som skönast. Jag klagar dock inte - detta innebär just nu att jag sover på andra sidan sängen och gömmer mig för M på nätterna. Vi rider på vågen och hoppas att detta ska gå att göra till en vana. Att sova, alltså. Förböner tages tacksamt emot. (Hittills har det gått rätt så bra.)

2 kommentarer:

  1. Jag blir så glad när du bloggar! Och snart ses vi!!!

    SvaraRadera
  2. :) ser verkligen fram emot att få träffa er!

    SvaraRadera