torsdag 20 februari 2014

1-årsinspiration

Hej kära läsare.

Miriam fyller snart 1 (!!!), och jag förstår att Era tankar upptas av vad ni ska ge henne i födelsedagspresent. Haha. Nämen så jag tänkte skriva en lista. Observera att namnen jag skriver är förslag, mest för att det inte ska bli samma från flera. Men ingen behöver känna sig tvingad att köpa nåt eller nåt speciellt.
  • Mognare leksaker.
    Vi har för tillfället mest bebisleksaker hemma och hon tycker de är fullständigt dötråkiga. Vilket är fullt förståeligt. Leksaker för en ettåring efterlyses därför. Vi var hos några kompisar igår, de hade massa köksprylar, Miriam älskade att greja och slamra med kastrullen och kastrullocket, glasen och bunkarna. Så det tror jag kan vara något. Eller något klurigt, hon gillar kluriga utmaningar.
    Robert och Edith?
  • Böcker.
    Miriams absoluta favoritsyssla är att sitta i mitt knä och "läsa böcker". Hennes mamma tycker tyvärr inte det är lika inspirerande att byta mellan Molly, Gulliga djur och De små barnens bok (och några till) ungefär femtioelva gånger, så därför önskar vi oss fler böcker.
    Det ska vara pekböcker med tjocka sidor. Hon har redan tre stycken djur-böcker, så det får gärna vara något annat tema.
    Simon och Rebecka?
  • Fleeceoverall i storlek 80.
    Detta reserverar jag till Julia (finns någon sådan tillgänglig?) annars kanske det kan bli eran present, eller Linas eller mamma och pappas. Ni får slåss om det.
  • Tjockare sockar med antihalkgrejer under, som inte är yllesockar. Alltså vanliga sockar men lite varmare. Kanske från Anette/Christina? Bara förslag alltså!
  • Påslakanset till spjälsäng.
  • Ett tunt täcke till spjälsäng.
  • Halsvärmare.
    En sån där "halsdukskrage" som man drar över huvudet.

Snart dags för kalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar