onsdag 21 maj 2014

Pieces of the Everyday - direkt från Folkungagatan

Hey there folks! Tänkte jag skulle blogga lite. Inte för att jag har nåt superviktigt att säga för närvarande, bara för att det är roligt att skriva och berätta lite om vårt vardagsliv. Ja, alltså de som är LITE ROLIGARE vardagshändelser. Annars skulle nog blogger få kväljningar och kräkas upp den här bloggen. "vi satt i soffan, vi pratade om disken, vi bytte en blöja, vi satt på golvet..." 
Nej, lite mer än så för det bli. Oavsett intressegenomsnittet för gemene man, jag skriver inte minst för att själv kunna läsa och komma ihåg allt vid ett senare tillfälle.

Unga fröken Larsson.
Nu går hon runt hela dagarna i ganska bra takt. Springa funkar inte riktigt och balansen är väl inte överdrivet stabil. Hon är i det fantastiska tult-stadiet. 
Igår filmade jag henne en lång stund då hon satt i sin stol och spelade piano. Det såg ut som att hon spelade ett avancerat klassiskt stycke. Det lät... inte riktigt så.
Miriam älskar att leka med min mobiltelefon. Hon får inte göra det men jag ger med mig ibland. Jag och Jonas lyckades rimma till det här om dagen när vi diskuterade frågan:
- Jag orkar inte höra gnället.
- Då får du en trasig mobiltelefon istället.
Anyways, nu är det slut med telefonlekandet, därför historien har också sagt sitt. Miriam (aka. hennes slöa morsa) har åstadkommit två trasiga mobiler tidigare. Den här vill jag behålla.
Igår var hon en sekund från att släppa ner bollen i toastolen. (Att kasta saker på golvet är för övrigt en stor hobby hon har just nu. )
Härmstadiet verkar ha slagit in också. Igår kväll när vi hade lagt M så grejade Jonas på i vardagsrummet. Han hostade/nös, kommer inte ihåg vilket. Efter två sekunder hördes det en tydlig högfärdshostning från sovrummet. Vi höll på att smälla av, det lät så fruktansvärt roligt.

Igår lyckades vi skära oss både jag och Jonas. Jag stack in saxspetsen i simhuden mellan tummen och pekfingret. Det var innan Jonas kom hem. Plåstret gjorde det otroligt svårt att diska. Det var väldigt praktiskt att bara kunna säga "Du får nog ta disken, jag kan inte..." Sen kom jag på snilleblixten; man ser ju faktiskt inte såret under plåstret. Så man skulle alltså kunna ta på sig ett plåster på nåt opraktiskt ställe innan Jonas kommer hem. Tyvärr, jag kan inte diska idag heller! Attans!! Jag kan nog inte ens värma vällingen... nej jag får nog lägga mig i soffan och vila lite! Vad tror ni om det? ;-) Jag gillar mina tankar när jag är mammaledig.

Här sitter jag och ute är det 21 grader och sol. Det ska bli 23 grader som mest idag och 26 imorrn. Oj oj oj!! På med solskydd 50, typ, för man lär inte vilja ha så mkt kläder. På kroppen.

Nu är det antingen städa eller gå ut som gäller. Vi får se vad det blir...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar